Web Analytics
"Δημήτριος": Το ναυαγισμένο πλοίο στο Βαλτάκι Γυθείου.

About Me

"Δημήτριος": Το ναυαγισμένο πλοίο στο Βαλτάκι Γυθείου.

 


 Το επιβλητικό πλοίο «Δημήτριος» που βρίσκεται ναυαγισμένο εδώ και πολλά χρόνια στην παραλία Bαλτάκι, 5χλμ μακριά από το Γύθειο, προκαλεί δέος και θαυμασμό για χιλιάδες τουρίστες αλλά και ντόπιους κατοίκους, δίνοντας τους μάλιστα λαβή για δεκάδες φωτογραφήσεις διάφορες ώρες της ημέρας ή και της νύχτας προσφέροντας εκπληκτικά καρτ -ποστάλ.

Τι συνέβη όμως στο ναυαγισμένο καράβι; Πολλοί θρύλοι και ιστορίες έχουν ακουσθεί για τις συνθήκες του ναυαγίου!

Η πιο γνωστή είναι ότι επρόκειτο για καράβι που μετέφερε παράνομα τσιγάρα (σημ: τσιγαράδικο) και στην υποψία σύλληψης του πληρώματος του  εγκαταλείφθηκε από αυτό, με αποτέλεσμα να αφεθεί στην τύχη του και μοιραία να οδηγηθεί ακυβέρνητο εκεί που βρίσκεται σήμερα.

Δύο επισημάνσεις: Πρώτον επί της ουσίας δεν πρόκειται για ναυάγιο καθώς το πλοίο δεν βούλιαξε , απλά κάποια νερά μπήκαν στο ένα μέρος του με αποτέλεσμα να πάρει κλίση ολόκληρο. Πάντως στη λίστα του βιβλίου του επίτιμου Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος κου Χρήστου Ντούνη με τίτλο " Τα ναυάγια της Ελλάδας" βρίσκεται και αυτό του Γυθείου.

Δεύτερον παρότι το εν λόγω ναυάγιο αποτελεί πόλος έλξης τουριστών, προσδίδοντας διαφημιστική αύρα στην περιοχή , εντούτοις είναι όλο σάπιο με ότι αρνητικές συνέπειες απορρέουν στο θαλάσσιο περιβάλλον από την εξέλιξη αυτή!

Η αλήθεια όμως , σύμφωνα με τους ανθρώπους της εποχής που έγινε το ναυάγιο,βρίσκεται αλλού:

Το πλοίο με το όνομα «Δημήτριος» (πρώην Klintholm), με χωρητικότητα 965 κόρων και μήκος 67 μέτρων, ναυπηγήθηκε το 1950. Το πλοίο είχε καταπλεύσει έκτακτα στο Γύθειο στις τέσσερις Δεκεμβρίου του 1980 λόγω ασθενείας του πλοιάρχου και της ανάγκης εισαγωγής του σε νοσοκομείο. Με αφορμή τον κατάπλου δημιουργήθηκαν προβλήματα οικονομικής φύσεως με το πλήρωμα, αλλά και θέματα βλαβών στη μηχανή καθώς και ελλείψεις ασφαλείας στο πλοίο, ενώ παράλληλα επιβλήθηκαν ασφαλιστικά μέτρα από διάφορους δανειστές. Το πλήρωμα απολύθηκε και η φύλαξη του πλοίου ανατέθηκε στους Γεώργιο Δανιήλ και Βασίλη Παρηγόρη.


Το σκάφος ήταν πλαγιοδετημένο στο εσωτερικό του λιμένα Γυθείου. Τον Ιούνιο του 1981 το σκάφος εξακολουθούσε να παραμένει στην ίδια θέση αλλά ειδοποιήθηκαν από τη λιμενική αρχή οι πλοιοκτήτες ότι το σκάφος κατέστη επικίνδυνο λόγω αποκοπής των κάβων ενώ συγχρόνως είχε πάρει κλίση προς τη δεξιά πλευρά από την εισροή υδάτων στα κύτη του.
Από τη Λιμενική Αρχή ζητήθηκε η μεθόρμιση του σκάφους εκτός λιμένα σε ασφαλές αγκυροβόλιο. Όμως δεν υπήρξε ανταπόκριση εκ μέρους των πλοιοκτητών μέχρι και το Νοέμβριο (9/11/1981). Λόγω των πολύ δυσμενών καιρικών συνθηκών το σκάφος παρασύρθηκε από το αγκυροβόλιο του και απομακρύνθηκε περίπου δύο μίλια σε στίγμα, όπου και αγκυροβόλησε προσωρινά. Λίγο αργότερα, στις 23 Δεκέμβρη του 1981 παρασύρθηκε πάλι και προσάραξε αυτή τη φορά στην τωρινή του τοποθεσία, στη θέση Βαλτάκι του Λακωνικού κόλπου, 3 μίλια βορειοανατολικά του Γυθείου. Εκεί το σκάφος εγκαταλείφθηκε χωρίς να έχει επιδειχθεί ενδιαφέρον για την τύχη του.

Αυτά βέβαια αναφέρονται ως ιστορικό γεγονός και μόνο , καθώς το «ναυάγιο του Γυθείου»- είπαμε- λειτουργεί σαν ένα είδος μουσείου , ή ακόμα καλύτερα ως τουριστική ατραξιόν για όλους τους παραθεριστές και ίσως αυτός είναι ο λόγος για το ότι δεν έχει μεταφερθεί μετά από πολλά χρόνια, παρότι επί της ουσίας έχει γίνει ένα κουβάρι σκουριασμένα παλιοσίδερα!!

Όμορφη Μάνη

Προβολές

free web page counter

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια